Boekhouding &
Fiscaliteit

Strategisch
Bedrijfsadvies

Starters-
begeleiding

Vermogens- &
Successieplanning

Boekhouding & fiscaliteit

Het onmisbare fundament onder uw onderneming

Een stipte en correcte boekhouding vormt het onmisbare fundament onder elke gezonde onderneming. De juiste financiële cijfers zijn meteen ook het vertrekpunt voor proactieve fiscale optimalisatie, wat automatisch vervat zit in onze opdracht als boekhouder.

Via een online dashboard hebben zowel u als onze financiële experts altijd en overal een helder zicht op uw actuele bedrijfsprestaties.

Fiscale optimalisatie

Dankzij onze digitale werkwijze én de opvolging van uw actuele cijfers door onze vaste fiscale experts, mag u rekenen op een continue begeleiding en proactief advies inzake fiscale optimalisatie.

Tijdens persoonlijke tussentijdse gesprekken lichten we de actuele cijfers toe en bespreken we de fiscale optimalisatiemogelijkheden die in uw situatie het meeste rendement opleveren.

Daarbij brengen we zowel de fiscale gevolgen voor de vennootschap als uw privévermogen in rekening. Ook een geoptimaliseerde investeringsplanning of het potentieel van fiscaal interessante vennootschapsstructuren (managementvennootschap, patrimoniumvennootschap, holding, exploitatievennootschap,…) komen tijdens deze gesprekken aan bod.

We analyseren de fiscale optimalisatie zowel vanuit een korte tijdshorizon als op langere termijn. Bij elke beslissing houden we de blik op de toekomst. In deze laatste situatie spreken we over vermogens- en successieplanning.

Advies vanuit een digitale boekhouding

Wij werken vrijwel volledig met een digitale boekhouding. Op die manier hebt u op elk moment een actueel zicht op uw financiële prestaties..

U ziet doorheen het jaar ‘live’ uw resultatenrekening groeien en hoeft dus niet te wachten op tussentijdse of definitieve rapporten om bij te sturen.

Via uw online dashboard consulteert u eenvoudig uw voorlopige omzetcijfers, alsook de stand van zaken van uw verschillende kostenposten. Ook een budgettering voor de toekomst – inclusief een automatische aftoetsing van deze prognoses – behoort tot de mogelijkheden.

De juiste expert op elk niveau

 

IBA Boekhouding stelt voor elke klant het juiste team samen. Onze heldere werkprocedures en interne taakverdeling garanderen een kwaliteitsvolle, correcte boekhouding met het juiste advies.

Uw dossiervoorbereider verwerkt de bankafschriften en zorgt voor een correcte en onmiddellijke boeking van alle inkomende en uitgaande facturen. Dankzij onze hoge digitaliseringsgraad ligt de focus van uw dossierbeheerder op een accurate inhoudelijke beoordeling van elke boeking.

De zaakvoerders richten zich op gespecialiseerde dienstverlening zoals de gedetailleerde bespreking van uw bedrijfsprestaties, fiscale optimalisatie, vermogens- en successieplanning en strategisch bedrijfsadvies.

Uw dossierbeheerder verzorgt de kwaliteitsbewaking en levert alle tussentijdse rapporten en afsluitingen op. Deze persoon zorgt ervoor dat alle boekhoudkundige en fiscale verplichtingen tijdig worden ingevuld. Uw dossierbeheerder beantwoordt al uw dagdagelijkse financiële of fiscale vragen.

Uw vaste manager bespreekt met u persoonlijk uw jaarcijfers. Dankzij het werk van uw dossiervoorbereider en de dossierbeheerder beschikt hij over de meest gedetailleerde en actuele informatie. Hij is beschikbaar voor alle dagelijkse fiscale en financiële vragen.

info@iba-boekhouding.be

Kantoor Kempen

Zandberg 20
2260 Westerlo
Tel : 014 59 35 55
Fax : 014 59 25 21

Kantoor Antwerpen

Jules Bilmeyerstraat 32
2600 Berchem
Tel : 03/298 69 05
Fax : 03/345 64 47